Talent Attraction - Branding Workshop at Demant A/S

Dato: 18 februar 2025

Tid: 9:30 – 15:00

Sprog: Dansk / Engelsk

Format: In-person event

Sted: Demant A/S, Kongebakken 9 – 2765 Smørum

Pris: Gratis for deltagere fra medlemsvirksomheder af Danish Sound Cluster.  Øvrige deltagere 1000 DKK.

 
Hvorfor Talent Tiltrækning?

Danish Sound Cluster har etableret et ”Talent Attraction”-netværk, for at udbrede kendskabet til det danske lydøkosystem og de mange muligheder for studier og jobs. Målet med netværket er at sikre langsigtet innovation ved at:

  • Øge antallet af nye studerende til studierne i lyd/akustik på uddannelsesinstitutionerne.
  • Øge antallet af nye talenter til ledige stillinger i lydbranchen.

Deltagerne på netværksmøderne er nøglepersoner fra lydindustrien, som arbejder med eller har interesse i Employer Branding, Rekruttering, PR & Kommunikation. Læs mere om netværket her.

 Agenda for workshop:

 
Hvordan får vi fat i målgruppen af de helt unge talenter 
– og hvad er det fælles narrativ i forhold til dem?
 

Workshoppens formål er at er at igangsætte en ny kampagne med fokus på de unge før studie dvs. primært gymnasie og udskoling/folkeskolen – og som skal øge det langsigtede mål om flere talenter ind i lyd-branchen – både ift. undannelser og jobs.

  • Velkommen og nyt siden sidst.
    v/ Jannie Schacht Halling Jensen, Talent Acquisition Manager, Demant A/S og Jens Nedergaard, Danish Sound Cluster
  • Workshop #1 – Netværket rundt ift. tidligere indsatser
    Alle workshopdeltagere fortæller om deres tidligere indsatser over for gymnasier/folkeskoler – en slags bordet rundt som inspiration (alle deltagere har forberedt sig inden mødet).
  • Hvad gør Demant kommunikationsmæssigt ift. målgruppen?
    v/ Trine Kromann-Mikkelsen, Vice President, Corporate Communication & Sustainability at Demant A/S
    Kort inspirations-indlæg om Demants kommunikationstilgang generelt og til målgruppen. Kommunikation til målgruppen svarer lidt til samme som kommunikation til politikere – de har ingen forudsætninger, men bliver nysgerrig, hvis man enten rammer deres interesse (fx. musik) eller en særlig vigtig problemstilling (fx. hørelse/demens)
  • Workshop #2 – Det fælles tilgang og narrativ overfor målgruppen?
    Sammen skaber vi et fælles et fælles narrativ over for målgruppen af gymnasielever. Workshoppen indledes med kort intro med inspiration/erfaringer i at arbejde med målgruppen v/Lise Brennum, Engineer the Future.
    • Hvad er den fælles historie og de væsentligste hovedbudskaber, herunder væsentlige samfundsudfordringer, komparative konkurrencefordele og DNA/autenticitet/følelser?
    • Hvad inspirer / aktiverer de unge i 2025?
  • Frokost
    Demant er vært for en let frokost efterfulgt af kort rundvisning.
  • Workshop #3 – Konkrete aktiviteter
    Sammen får vi afklaret konkrete fælles aktiviteter til målgruppen baseret på det fælles narrativ og tidligere erfaringer, (Workshoppen indledes med inspiration/erfaringer/idéer fra Naturvidenskabernes Hus v/ Karina Esmine Fredbo.
    • Hvilke kanaler? (video/cases/workshops/notat til skoleledelser etc.)
    • Ramme for aktiviteter: Paraply eller sammen? – Specifikt eller bredt?
    • Hvad er kampagnens mål og succeskriterier?
    • Toolbox: Nuværende talenter som ambassadører?  Eksisterende cases? Science Day?
    • Ressourcer og finansiering af kampagne – hvad kan vi hver især bidrage med?
    • Skal vi nedsætte en arbejdsgruppe? – mandat til udvikling af materiale
  • Næste møde mv.
    Forslag til kommende temaer mv.

Jannie Schacht Halling Jensen – Talent Acquisition Manager, Demant

Trine Kromann-Mikkelsen – Vice President, Corporate Communication, Demant

Lise Tøttrup Brennum – Projektleder, Engineer the Future

Karina Esmine Fredbo – Projektleder, Naturvidenskabernes Hus

Du er velkommen i vores LinkedIn gruppe – klik på logo:

Spørgsmål?

Har du spørgsmål om eller ønsker at deltage i Talent Attraction netværket?
Kontakt Business Developer, Jens Nedergaard, jn@danishsoundcluster.dk, Tel: +45 31621315